جزاير سليمان

چندي پيش در جلسه اي بحث كسر و كمبود  اعتبارات   دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي براي انجام طرحهاي پژوهشي و ايجاد فرصتهاي مطالعاتي  مطرح بود . امروز در عصر ایران مطلب زير را خواندم . تفسيرش با خودتان اما نمي دانم چرا ياد چراغ و خانه و مسجد افتادم:

 روزنامه «سولومون استار» نوشت: “دولت «جزایر سولومون»‌‌‌ با پیشنهاد ایران مبنی بر تامین هزینه های سفر دانشجویان این کشور که در کوبا تحصیل می کنند موافقت کرده است.”

این پیشنهاد از جانب ایران در ماه سپتامبر (شهریورماه) ارائه شد.

هرچند جزئیات در مورد مقدار دقیق کمک مالی ایران افشا نشده است اما به گفته منابع آگاه، دولت سولومون پیشنهاد تهران را پذیرفته و این پول به نمایندگی سولومون در سازمان ملل (نیویورک) پرداخت

می شود.همچنین گفته می شود ایرانی ها تجهیزات و رایانه های لازم برای تحصیل دانشجویان پزشکی سولومون در دانشکده های کوبایی را تهیه خواهند کرد.

برپایه این گزارش بسیاری از دانشجویان سولومونی که امسال در کوبا پذیرفته شده اند فاقد توان مالی کافی برای سفر به این کشور جهت تحصیل هستند و با کمک ایران آنها قادر به سفر به هاوانا، پایتخت کوبا خواهند بود.

خاطرنشان می شود افشای مذاکرات دوجانبه بین دولت سولومون با ایران با انتقادات شدیدی از جانب رهبر اپوزیسیون این کشور مواجه شده به نحوی که وی مدعی شده است: “ایران کشور حامی تروریسم است و تشکیل اتحاد با این کشور مغایر با ارزش های جزایر سولومون می باشد.”

این در حالی است که دولت سولومون از تصمیم خود برای برقراری رابطه با تهران دفاع کرده و گفته است که این مذاکرات راه را برای امضای یک توافقنامه همکاری دوجانبه هموار می سازد.

نوشته شده در  دوشنبه بیستم آبان 1387ساعت 16:53  توسط فریبرز خسروی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.